BBDO maakt confronterend concept voor Koffie voor Iedereen

Donderdag 26 november 2015 — “Koffie voor Iedereen”, een initiatief van Douwe Egberts in samenwerking met de Voedselbanken, is al achttien jaar een hartverwarmende traditie. Tijdens de koude wintermaanden kunnen mensen in armoede dankzij Koffie voor Iedereen, genieten van een warm moment en gezelligheid.

Dit jaar confronteert Koffie voor Iedereen ons met een harde waarheid: armoede kan iedereen overkomen. Meer dan anderhalf miljoen mensen in België leven vandaag onder de armoedegrens. Jong of oud, man of vrouw, het maakt niet uit. Je leven kan door omstandigheden plots helemaal veranderen. Zelfs als je uit een bemiddeld milieu komt.

BBDO vertelt in de nieuwe spot het verhaal van een vrouw die deze ommekeer heeft meegemaakt. In haar jeugd had ze alles. We zien haar een warm moment beleven met haar vader en broer, in een mooi huis. Tot we plots uit de situatie worden gerukt en haar jaren later zien, in een volledig andere sfeer en omgeving. Maar hoe hard je leven ook verandert, de warme momenten met vrienden of familie en een tas koffie blijven voor iedereen hetzelfde. Ze krikken je op en houden de hoop levend.

Credits :

Client : Douwe Egberts
Contacts : Peter Pintens, Danielle De Lange, Karen Van der Perre

Agency : BBDO Belgium
Client Service Director: Isabel Peeters
Account Director: Sandrine Dicop
Account Manager: Laura Remory
CD’s : Arnaud Pitz, Sebastien De Valck, Jan Dejonghe
Creation : Toon Vanpoucke & Morgane Choppinet
Strategy : Ann Peetermans
TV Producer : Patricia Van De Kerckhove
Film Production Company : Ristrettofilms