De NMBS-Holding zet zich in voor tolerantie in de stations

Woensdag 17 november 2010 — Dinsdag 16 november vond de ‘Internationale dag van de Tolerantie’ plaats. De NMBS-Holding nam hier voor het eerst aan deel. Change BBDO ontwikkelde de campagne. Het credo luidt ”Iedereen is anders. Gelukkig maar!”. De treinreizigers worden op een humoristische wijze uitgenodigd tot tolerantie.

De NMBS-Holding wil, ter gelegenheid van de Internationale dag van de
Tolerantie op 16 november, de diversiteit onder stationgebruikers toejuichen en startte een originele sensibiliseringsactie in de grootste stations van het land.

“Het station is een ontmoetingsplaats voor mensen van alle leeftijden, uit
verschillende culturen, uit alle lagen van de bevolking. Wij maken dan ook geen onderscheid. Welkom iedereen!”, luidt de boodschap van de NMBS-Holding.

Stations zijn hoe langer hoe meer levendige plekken in het hart van de steden. Steeds meer mensen komen er elkaar tegen, treinreizigers (220 miljoen reizigers per jaar) en anderen. In de 41 grootste stations van het land hangen affiches en in Brugge, Gent, Leuven, Antwerpen, Luik, Charleroi, Namen en Ottignies deelden hostessen kleurrijke snoepjes uit aan de treinreizigers. Metershoge 3D gummyballmachines trokken de aandacht van de passanten.

Het concept en de creatieve ontwikkeling van de campagne is van Change
BBDO. De animatie in de stations was in handen van Engage BBDO.

Voor meer informatie:
NMBS-Holding: Leen Uyterhoeven – 02/526 37 20