Het vlakke land is klaar voor Sotsji 2014

Maandag 25 november 2013 — De Olympische Winterspelen waren nooit een topevent voor ons land. Logisch, want het reliëf hier is eerder geschikt voor wielerkoersen dan voor een afdaling van die enkele heuveltjes met een snowboard.

Maar dit jaar hebben we geluk, want enkele van onze atleten hebben echt wel het talent én de vastberadenheid om in Sotsji een medaille in de wacht te slepen. En onze tv-zenders VRT en RTBF hebben de rechten om alle dagen ettelijke uren zendtijd aan dit evenement te wijden.

Om het Belgische team te ondersteunen heeft BBDO een spot bedacht. Een groep snowboarders onder leiding van Seppe Smits daalt de Belgische heuvels af op de tonen van Brels prachtige nummer  “Het vlakke land”. Trouw aan de Olympische gedachte heeft de Stichting Jacques Brel onmiddellijk haar steun toegezegd.

De spot sluit af met een ambitieuze boodschap: “Wij hebben geen bergen nodig om een medaille te halen”.

Om dit idee in beeld te brengen deden het Belgisch Olympisch en Interfederaal Comité (BOIC) en BBDO beroep op Caviar en de familie Uyttenhove. Arnaud zorgde voor de realisatie van de tv-spot en vader Frank deed de fotografie van de atleten. Beide beschikken over een talent dat op hetzelfde niveau staat als dat van de atleten die naar Sotsji gaan.

Het BOIC vond het kruim van de Belgische wintersport Katrien Aerts, Aude Aguilaniu, Bart Swings, Sebbe De Buck, Jorik Hendrickx, Hanna Mariën, Jelena Peeters, Seppe Smits en Elfje Willemsen bereid om mee te werken aan de realisatie van de campagne.

De tv-spot zal vanaf 23 november te zien zijn op de VRT en de RTBF, de advertenties verschijnen vanaf 20 november in de pers.

Meer weten over de Belgische delegatie en de Olympische Winterspelen van Sotsji 2014? Klik hier

Clients:  BOIC

Contacts: Piet Moons, Philippe Vander Putten, Luc Rampaer, Julie De Ruyver